Культурний і освітній центр

Будинок Нюрнберга засновано на партнерстві між німецьким містом Нюрнберг та українським містом Харків.
Це німецько-український культурно-просвітницький центр у Харкові з центром вивчення мови, акредитованим Інститутом Гете, водночас це місце зустрічі всіх харків'ян, зацікавлених у Німеччині.
Заклад існує з 1995 року.

Ви хочете вивчати німецьку мову цікавим, ефективним та динамічним способом, успішно спілкуватися та складати іспити?
Уроки проводять досвідчені викладачі, використовуючи сучасні комунікативні методи, автентичні навчальні матеріали та ресурси.

Архів

1-го жовтня 2020 року в Харківському художньому музеї була відкрита виставка робіт сучасних харківських художників «Albrecht Dürer: Paraphrasen/Альбрехт Дюрер: парафрази», присвячена 30-річчю побратимства між Харковом та Нюрнбергом та 25-річчю заснування Будинку Нюрнберга.

Звісно, постать блискучого майстра північного Ренесансу для  інтерпретації було обрано не випадково: фігура Дюрера не лише символізує величну й прекрасну пору розквіту німецького Відродження, відбиває споконвічну славу самого Нюрнберга, а й ту мистецьку й культурну константу, що назавжди з’єднала міста-побратими на засадах міжкультурного діалогу, спільності мистецьких рухів, відкритості художніх систем творчості і життя. Як колись вигравіював на портреті свого товариша Віллібальда Піркхеймера сам Дюрер: «Vivitur ingenio,caetera moris erunt» - ми живемо духом, все інше дістанеться смерті». Так, ми живемо духом! І це нас єднає.

Проєкт передбачає експонування робіт, виконаних не лише у класичних техніках, а й у новітніх формах візуального мистецтва, що доповнюють реальність видимого.

Родзинкою є використання оригіналу роботи Альбрехта Дюрера «Прогулянка» з колекції Харківського художнього музею. Таким чином великий майстер стає нашим сучасником, гравюра якого одночасно використовується з творами харківських митців. За задумом куратора виставки Олеся Томаха, експозиція об’єднує декілька поколінь авторів, що працюють кожний у своїй манері над темою буття і смерті, актуальною для всіх часів. Не використовуючи техніку німецького майстра, експоненти демонструють розвиток теми, жанрових властивостей роботи в інших формах образотворчого мистецтва.