З 1998 року Будинок Нюрнберга тісно співпрацює з Goethe-Institut. У 2000 році він став центром вивчення мов Гете-Інституту і відтоді кілька разів акредитувався. Заклад із 2000 року опікувався Центром навчальних матеріалів імені Гете для харківських викладачів німецької мови. Програма включала близько 45 курсів німецької мови на рік до 2022 року, іспити Гете, які складали вчителі Будинку Нюрнберга, та подальше навчання.
З самого початку Будинок Нюрнберга пропонував інформацію та консультації, а також проводив семінари щодо Німеччини та міжкультурних питань. Невід’ємною частиною цієї пропозиції є активно використовувана бібліотека з актуальними журналами та спеціальною літературою. З 1997 року разом із Товариством побратимства знову і знову організовувалися студентські та молодіжні зустрічі. Починаючи з 2009 року, кожна із них була пов’язана із семінарами на актуальні теми.
У Будинку Нюрнберга також регулярно відбувалися виставки харківських художників та культурні заходи. З 2004 року Будинок Нюрнберга також отримує щорічне фінансування як культурний центр від Федерального міністерства закордонних справ Федеративної Республіки Німеччина для виставок, концертів, лекцій, читань і фільмів, які передають сучасний образ Німеччини.
Під час пандемії Будинок Нюрнберга адаптувався до навчання онлайн. Майже всі мовні курси та низка культурних заходів продовжували проходити в цифровому форматі. Навіть після того, як у лютому 2022 року почалася війна між Росією та Україною, Будинок Нюрнберга не зупинився. Незважаючи на те, що приміщення було пошкоджено ракетним обстрілом і деякі викладачі евакуювалися, команда залишилася на місці, і мовні курси успішно продовжувалися у 2022 та 2023 роках. Крім того, з’явився новий напрямок діяльності: Будинок Нюрнберга неодноразово надавав гуманітарну допомогу лікарням, будинкам для людей похилого віку та солдатам на фронті.
Сергій Жадан
1
Наші уявлення про міста й країни, наше бачення та сприйняття топоніміки і географії великою мірою формуються завдяки стереотипам та кліше. Туристичні маршрути не передбачають проникнення в сутність речей та явищ. Туристи загалом не цікавляться справжнім станом речей.